Barn och dagis

Min svägerska kommenterade ett inlägg på sin blogg om att ha stora syskon på dagis 15 tim i veckan när de får ett syskon. Jag tycker att det är bra att de får gå 15 timmar i veckan speciellt om de är över 2,5 år. De behöver leka med andra barn. Själv hade jag Oscar på dagis 15 tim/ vecka när matilda föddes och han var då 2,5 år. Anser att alla familjer får göra vad som passar dem bäst. Är i alla fall glad att kommunerna erbjuder 15tim/ vecka åt de familjer som vill.

Angående smitt spridningen så kan jag anse att det är en större risk att den nya lilla bebisen i familjen blir smittad om stora syskonen går på dagis så det är ett övervägande man ska väga in givetvis. sen är det viktigt att alla i familjen mår bra om det ska fungera. Det är ett tufft ämne att diskutera och många har olika åsikter vad som är bäst.

Har lite ångest överskolan det känns tungt faktiskt jag hoppas jag klarar det bara. I dag ska vi åka till biblioteket och eventuellt Mösseberg eller Aspö gård.

Här kommer lite bilder.
Ha en bra dag
kram









Kommentarer
Postat av: annika

vilka sötnosar..Du kommer klara skolan galant,vet ingen som har sådan diciplin på sig själv som du har..kram

2009-08-12 @ 09:44:48
Postat av: linn

hej!

och jag har saknat dom! men gud vad dom har växt mina små ungar ;o lycka till med pluggandet nu!

2009-08-12 @ 13:24:06
URL: http://liilliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0