Söndag igen

Så var det söndag igen och i morgon återgår vi till verkligheten efter en härlig sommar. Barnen ska börja förskolan (dagis) igen och jag ska rå plugga inför mina två tentamen som jag har i veckan. En på onsdag och en på fredag.
 
Oscars kräftfiske gick bra i går och de fick en del kräfor faktiskt. Hans kommentar när de åkte i bårtan var att `` farfars båt går inte lika snabbt och den är pytteliten´´. Tror faktiskt att han tyckte det var lite otäckt i början när båten gick så fort.
När jag frågade honom om de fått några kräftor svarade han `´ Ja men det var bara för att jag hade min fiske mössa på mig`` . 

Annars så sågade Daniel ut på altanen och förberedde för inglasning i går och Matilda lekte med Amanda. Fick förresten klippa Amanda i går och som tur var blev hon nöjd med resultatet...

På eftermiddagen åte vi till ett par kompisar och grillade det var riktigt trevligt förutom att jag blev lite iriterad på en del pikar. 
Alla barnen var lika goa och de busade friskt allihop. lite knuffar här och där var det men det hör barn till och vi föräldrar får visa hur man ska göra. En del av konflikterna löser de lite större barnen bra själva . Det tråkiga tycker jag är när bara några får skulden fast alla knuffas och bråkar lika mycket. Oscar skötte sig jätte bra i går lite gnabb med Daniel bara som faktiskt visade sig vara ett missförstånd dem emellan när de lugnat sig lite. Matilda har fått ett humör och testar en del men det gick faktiskt riktigt bra tycker jag.

Vi fick grillad fläskfile med potatissallad och grönsallad + bröd. Jätte gott var det. Till efterrätt hade jag tagit med en blåbär/hallon paj och en hallon/rabarberpaj som också var lyckade med lite vanilj sås till. Som lördags mys fick barnen lite chips och dipp framför tv:n.

Dagen vet jag inte riktigt vad den bjuder på än men något kul blir det väl
ha en bra dag nu
kram

Kommentarer
Postat av: linn

åh, vad kul att han hade en bra dag då!

hoppas allt är bra med er!

2009-08-16 @ 15:44:30
URL: http://liilliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0