Bogsering av bil

Kl 15 ringde far min och sa att hans bil stannat så jag fick komma och bogsera honom. Sagt och gjoer så tog jag gamla bettan (volvo 440) och mötte upp honom där han stod vid vägkanten. Dock hittade vi inte vart vi skulle fästa bogser linan och när vi väl insåg vart det var så hittade vi inte kroken vi var tvungna att skruva dit innan vi kunde fästa linan. Efter lite ord och skratt hittade vi kroken och kunde fästa linan. Vid detta laget var jag svart efter att ha legat på marken. sen körde vi. 2 gånger lossnade linan men det klarade vi, ljuset på pappas bil slocknade så det fick vi köra utan. Sen hittade vi inte riktigt till verkstan så vi var tvungna att vända bilen eftersom vi trodde vi kört för långt. Efter ett samtal visade det sig dockl att vi varit på rätt håll så det var bara att vända tillbaka bilarna igen. Detta på en liten grusväg så det var inte helt lätt. Där stod jag mitt i vägen, med bilar som kom från båda hållen och ville förbi då ringer Daniel och är stressad över att han inte hittar vad Matilda ska ha på sig. Sen hade kaffet jag satt på runnit ut över hela köksbänken. Kan det bli bättre?
Till slut kom vi i alla fall fram till verkstan och jag fick skjutsa hem pappa. Trots detta lyckades jag hinna precis till dagis kl 17 då lucia firandet började dock var jag skitig:)

Det var jätte mysigt på dagis och barnen är så söta. Tyvärr hade vi glömt kameran så jag kan inte bjuda på några bilder.
Nu ska jag fortsätta med D-uppsatsen.
Kramis
             Ps Vad pappa ville resonera med mig om fick jag aldrig veta i dag DS

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är otrolig du klarar det mesta..kram

2009-12-07 @ 19:31:32
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Haha vilken dag! Det är tur att man inte vet vad som väntar när man vaknar på morgonen! ;)



Men jag är impad över att du fixade bogsering - vet inte om jag skulle fixa det! :)



Kramis

2009-12-07 @ 20:34:10
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zandra

Oh, vad synd att du inte fick några bilder, men du var som en hjältinna iställett! Och ja, vi måste ses när jag kommer, även fast du är borta ett par dagar, men jag är ju hemma mer än det. Kram

2009-12-08 @ 04:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0