Mycket gjort på morgonen

I dag gick vi upp kl 07, barnen hade då varit vakna sedan kl 06:05 så jag kude inte be dem ligga och vänta längre. Så öppnades julkalendrar och frukost åts. Vi tände det andra ljuset och bara myste. Sen drog jag i gång och bakade tekakor och rågkakaor samt att jag har lagt havregrynen i blöt till havrekexen som jag får baka ut i kväll. Snart kommer mamma och Bo för att kika på vårat badrum och ta en kopp kaffe. Barnen har lekt så väldigt bra nu på morgonen men nu har jag satt dem framför tv:n så att de får lugna ner sig lite..

En arbetskamrat skrev på sin blogg om hur hon kom att tänka på sin fröken hon hade på lågstadiet och hur hon påverkat henne i olika saker. Tänk vad olika fröknar kan vara, min fröken på lågstadiet hette Solvig och hon var världens mysigaste. Hon började alltid dagen med att spela lite piano och hon var helt och hållet genom snäll. Henne saknade jag mycket när jag började mellanstadiet. På mellanstadiet hade vi två klass lärare. Åke och Ingela. Åke var jätte snäll fast samtidigt lite hård när det väl gällde och det var väl kanske bara bra. Ingela var lite hårdare tyckte jag men samtidigt så var det skönt att hon var bestämd. Henne hade vi i musik minns jag eftersom hon även ledde kören jag sjöng i på fritiden. Ja tänk vad lärare sätter sina spår och jag kommer nog aldrigatt glömma dem faktiskt. På högstadiet och gymnasiet hade man ju så många olika lärare men de flesta finns nog kvar i mitt minne.

Nej hopp nu ska jag sätta på kaffet.
KRAM


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag har haft lärare som påverkat mig massor senare i livet - det är roligt när man tänker tillbaka på sin tid som "liten" :)



Kramis!

2009-12-07 @ 17:12:49
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0