Måndag igen!

Så är det måndag morgon igen. I natt har vi sovit alla fyra i sängen efter kl 02.. Trångt men mysigt. Håller just nu på att tvätta lite. Hur många maskiner man än tvättar finns det alltid tvätt kvar.
I dag är barnen lediga till kl elva då jag lämnar dem på dagis för att sova några timmar! Ska arbeta två nätter på raken nu och eftersom vi inte har sovande nätter när vi arbetar så måste jag vila några timmar på dagen för att orka!
Ser ut att bli ganska fint väder i dag vore skönt om sommaren kom nu, har verkligen längtat efter den.

Ska väl snart ta tag i att börja läsa till mina två omtentamina jag har i vecka 34 men än har jag inte orkat! Var såå trött på skolan det sista så jag får väl ge det några dagar till innan jag öppnar böckerna igen. Daniel har däremot verkligen blivit sugen på att läsa! I dag skriver han prov i religion och så går han en tre poängs kurs på högskolan! är verkligen roligt att det går så bra för honom att läsa. Är verkligen stolt över honom. 

Oscar är en riktig liten arbets myra. I går när vi klippte gräset kom han med sin tramptraktor och lastade på alla avklippta kvistar och körde i väg till släpet där han lastade av. Han är verkligen duktig! Gissa om han blev glad i morse när han fick en tjuga för att ha arbetat så bra! Det första han savar " Tack det ska jag lägga i min spargris". så det gjorde vi.. 

Matilda har börjat intressera sig för att gå på toaletten och försöka kissa. Så nu tar hon fram pallen och sätter sig på toaletten och försöker sen torkar hon sig och säger att nu är jag klar mamma! Hon gör allt detta själv man får inte hjälpa henne då hon är i "jag kan själv perioden"..

Ja det är roligt med barn. Väntar nu med spänning på att Daniels syster ska få sina tvillingar! Kanske blir det i dag vem vet...
Ha en bra dag
kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

å jag har gett upp!! Tror att dom har bosatt sig där inne..

Dom ligger nog kvar till dom är ca 20 år... ;)

Nu har jag slutat tro att dom ska komma ut å siktar på att de ligger i 40 veckor. Det är ju trots allt bara ca 2-3 v kvar. Det kan jag klara av!

2009-06-22 @ 22:22:59
Postat av: zara

å det var jag som skrev det inlägget. Namnet försvann..

2009-06-22 @ 22:23:35
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0