Förskoletid!

Blir tokig på det här med antal timmar på förskolan. Då jag arbetar inom vården och arbetar helger,nätter och kvällar så varierar tiderna väldigt som mina barn är på förskolan. Nu när jag studerar är det väl lite lättare men jag har fortfarande praktik som ligger på konstiga tider. Måste räkna ut snitt tid och lämna in till förskolan och kommunen. Komunnen säger att jag inte behöver ringa in var 5:e vecka och meddela men det tycker förskolepersonalen... Jag blir knäpp!
Förstår dock förskolepersonalen då det är besparingar inom barnomsorgen och de måste dra in på vikarier och för dem märks det ju om barnen är där 3 tim mer en vecka. Det som gör mig förvirrad och irriterad är att det inte verkar finnas något bra system för oss som arbetar ojämna och obekväma tider... Jag vet att jag inte är själv om det och nästan inom alla yrken förändras ju tiderna så fler och fler arbetar obekväma tider det vill säga andra tider än 8-17 mån-fre.Det måste ju gå att hitta ett bra system på något sätt än att jag ska behöva lägga ned några timmar i veckn på att ringa runt och krångla!

Detgör mig också förbannad att det är besparingar och att detta i slut ändan drabbar våra barn. Det är redan stora barn grupper  på förskolan på lite personal. På Oscars avdelning är det 22 barn mellan 3-6 år på 2,8 personal.. Hur hinner de med alla barnen? Måste dock poängtera att det inte är förskolepersonalen jag är irriterad på de kan ju inte hjälpa att det blir neddragningar och de gör ett fantastiskt arbete.

Vart är vårt samhälle på väg? Det är ju barnen som är vår framtid och som vi borde satsa på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag jobbar också inom vården och på mitt dagis sa personalen att det var bättre att jag anmälde lite mer timmar än jag behövde. På det sättet fick de mer resurser och jag betalade ju redan innan maxtaxa så för mig blev det ingen skillnad. Kanske du också kan göra så?

2009-03-26 @ 09:14:28
Postat av: Anonym

Ja det kanske jag kan göra! Tack för tipset

2009-03-26 @ 10:55:27
Postat av: Anonym

Hej! Jag jobbar också inom vården och på mitt dagis sa personalen att det var bättre att jag anmälde lite mer timmar än jag behövde. På det sättet fick de mer resurser och jag betalade ju redan innan maxtaxa så för mig blev det ingen skillnad. Kanske du också kan göra så?

2009-03-26 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0