Allergisk Chock

Så var det dags igen. När jag gett Matilda hennes kvälls dos av Kåvepeninet ser jag efter några minuter att hon är helt rödflammig på ryggen, händerna och hon kliar. Ringer sjukvårdsrådgivningen (en halvtimmes kö) som genast misstänker allergi mot kåvepeninet ( vilket jag också förstod). Bara att kasta sig i bilen och in till jourcentralen. När vi komemr dit kliar hon i hela ansiktet och är lite svullen. Så hon fick cortison och tavegyl samt att hon givetvis inte ska ha mer kåvepenin. Vad orolig man blir, tur ändå att det inte satte sig på luft vägarna.

Så nu ska vi avvakta och se om hon får tillbaka sin feber för då ska vi in till vårdcentralen igen eftersom hon då förmodligen behöver en annan penecillin sort. När ska detta sluta? Önskar bara att de fick må bra nu mina små änglar..
nej nu är jag trött och jag måste fylla min mitt bedömning inför det samtalet i morgon.
sov gott
Kram

Kommentarer
Postat av: annika

stackars liten vad hon ska drabbas hela tiden..LInn blev så med så hon får en annan antibiotika nu..Hoppas hon snart blir pigg lilla tjejen...kram

2009-11-16 @ 21:44:54
Postat av: Carro

Men åh - stackars liten! Det är ingen höjdare alls att bli så där :( Jag är också allergisk mot Kåvepenin och Dalacin och en massa andra sorters penicillin och antibiotika.... hoppas att hon mår bättre utan något!



Kramar Carro

2009-11-17 @ 04:39:50
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0