En tuffdag

i dag har jag vaccinerat skolbarn igen, känns som jag inte gör annat coh för det mesta är det inga problem. I dag däremot stötte jag på föräldrar som till varje pris ville vaccinera sina barn trots att barnen var vettskrämda. Två av fallen slutade med att jag bad dem komma en annan dag, jag kan inte vaccinera barn när de nästan blir mordhållna.
Vad anser ni? Ska man hålla fast de barn som är rädda och tvinga dem till sprutan eller ska man ge dem en chans? I bland kan jag känna att det blir värre när föräldrarna är med. Det är svårt. Ännu svårare bli det när varken barnet eller mamman/pappan kan svenska.

Jag menar inte att alla föräldrar är så, jag ha träffat jättegulliga föräldrar också. Jag kan bara tala för mig själv att jag aldrig kommer att ge ett barn som stogråter och blir mordhållen en spruta, det finns andra sätt!

I morgon hoppas jag det blir lite bättre.
Många kramar från mig.)

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Den är i övermorgon, den 26:e ;) Kan du inte då heller?!

Jag vette katten vad jag ska ha på mig - mår jag bra så ska jag självklart åka dit - jag hoppas det! Just nu är jag mest trött i kroppen, men mår rätt ok, lite hosta och snörvel men inte så mycket :)



Hur mår du och hur mår barnen?



Jag förstår inte folk som håller fast och hotar sina barn nästan... de får ju men för livet av det och kommer aldrig nånsin att vilja bli stuckna igen om de förknippar det med en så hemsk upplevelse? =(

Det ska ju vara under lite lugnare former tycker jag, även om det så klart aldrig är så kul att bli stucken :)



Kramis!

2009-11-24 @ 20:17:00
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: marica

Intressant :)

Hur skulle man kunna göra det under lugnare former då?

Min son fick sprutan av skolsköterskan för två veckor sen och han var jättearg och ledsen så jag fick hålla fast honom... vi försökte prata honom till att lugna sig men till slut var hon tvungen att bara ge honom sprutan och hon sa att hon kände sig jättetaskig... men jag såg faktiskt ingen annan lösning då, hur hade du gjort?? :)

2009-11-24 @ 20:53:37
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: marica

Jag tar gärna emot tips för han ska ju ta en ny omgång nästa vecka :) gärna under lugnare former :)

2009-11-24 @ 20:55:01
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0