Infektion

Daniel kom hem strax efter jag skrev senaste inlägget i går. Han har en infektion i handen, de behövde inte skära upp och spola rent men han har nu fått en dunderkur med antibiotika samt stränga order om att inte använda handen.

Matilda är pigg och var på dagis i dag och än så länge håller sig hennes mage i bra skick!
Själv är jag dunder förkyld nyser av och till och är snuvig men jag kurerar mig med vitaminer, varmt te och honung.

Börjar känna mig lite nervös inför föreläsningen jag åkt på att ha. Hur ska jag lägga upp det och hur djupt ska jag gå? Ska vara med och planera på tisdag nästa vecka, jag hoppas det klarnar då.
Snart börjar vaccineringen i skolan och sen är det nästan det enda jag kommer göra i 3 veckor, att vaccinera skolbarn. Hoppas jag får göra lite annat också.

Annars knallar det på som vanligt här hemma.

I dag är inte en helt vanlig dag två personer som står mig nära fyller år i dag nämligen 
Den första är min storasyster som blir 35 år i dag. Jag sms:ade henne i morse det första jag gjorde. Hon betyder mycket för mig och jag har många minnen från vår barndom som jag vårdar ömt.

Den andra personen är min minsta kusin Emily hon blir 17 (tror jag). Henne sms:ade jag också i morse. Kommer i håg när hon var liten och jag mer eller mindre bodde hemma hos hennes familj en period. Hon är verkligen en omtänksam tjej med tusen saker i görningen hela tiden. 

Så ett stort grattis till dem från mig. HURRA HURRA HURRA HURRA !  

Nej nu ska jag snart hoppa i bingen. Skämms nästan över att skriva det men i går la jag mig kl 20:10 och somnade nästan direkt, så gissa om jag var trött.
Sov gott allihop och var rädda om er..

kram

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Grattis till dem!! :) Hurra hurra hurra!! =)



Hoppas att Daniels hand blir bra snart och att Matilda får fortsätta vara friskis :)



Vi har haft ssk-möte och fackligt möte idag - har du hört om flexavtalet och prat om fasta scheman och bort med kvotering m.m.? Det känns liiiite rörigt just nu och många är nog mest upprörda :)



Kram på dig!!

2009-11-04 @ 00:24:23
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0