Regn och rusk

Sitter nu i min källare och hör hur det blåser och regnar! Har precis lämnat barnen på dagis och ska strax ta mig an min d-uppsats. det börjar nu bli riktigt höst väder ute, så där ruggigt och kallt. En sak som är lite bra med det är att man får kura i hop sig i soffan med lite tända ljus, vilket jag tycker är mysigt.

I går testade Matilda mitt tålamod. Vid kvällsmaten satt hon vid bordet men gick därifrån och sa att hon inte ville ha. Ska mamma ta bort din mat då? frågade jag. Nej sa hon jag vill ha och så satte hon sig men när jag ställde fram maten s¨å ville hon inte ha! Då tog jag bort den. Gissa om hon blev arg för då skulle hon plötsligt ha den igen. Stod dock på mig så i går fick hon lägga sig utan mat. Hon skrek i en timme innan hon slutade. Jag höjde bara rösten en gång då jag sa till henne. Kvällen slutade dock mysigt med högläsning för båda barnen om Snorre säl. Tänk egentligen vilket ansvar man har som förälder. Måste dock poängtera att jag älskar att vara mamma för de ger mig så mycket tillbaka. Nej det är väl dags att ta mig an skolarbetet nu.
Ting å länge!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Visst är det härligt med dessa fighter som aldrig tar slut? :)

Hoppas ni får en trevlig helg! Kram!

2009-09-25 @ 12:29:57
Postat av: Zandra Donarum

Du gjorde rätt! Ich hon blev ju glad igen. Visst är det underbart att ha barn! kram

2009-09-25 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0