Nätet

Läste just min arbetskompis blogg där hon tog upp ett ämne som jag tycker är lite läskigt.
Unga tjejer som lägger ut allt för nakna bilder på sig själva på t ex bloggen och vad som sen kan hända med dessa bilder. Hur ska man få dem att förstå vidden av det? Ska man ha föreläsningar, låta andra unga som drabbats prata om deras erfarenhet. Skulle det hjälpa? Tycker så synd om de tjejer som drabbas och får sina bilder upplagda på sidor som inte var meningen. Visst är det otäckt när man tänker på att allt som man lägger upp på bloggen aldrig går att ta bort och att bilderna kan missbrukas av andra.

Själv försöker jag alltid tänka på att bilderna på mina barn inte är för lättklädda mm men kanske borde man sluta med att lägga upp bilder. Fast hur rolig blir bloggen då?

Jag lägger upp bilderna för att nära och kära ska kunna se hur mina barn växer och vad vi gör i vardagen inget annat.

Såg på nyhets morgon en dag där de disskuterade " Storebror ser dig" Visst är det lite läskigt att allt man gör bevakas.

Ja det blev ett konstigt inlägg men jag tror ni förstår vad jag menar.
Kram


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det är skrämmande vilka gubbar det finns där ute, men också töser som lägger upp så nakna kort på sig själva. Jag hörde att en av de 16-åriga toppbloggarna som ständigt "viker ut sig" hamnat på en porrzite nu... det kan inte vara skoj för hennes familj att se =(



Stor kram!

2010-08-29 @ 10:41:38
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0