Snö snö och mera snö, när ska ta det slut?

I dag var jag ute och skottade 07:20 första gången. Var tvungen för att kunna hämta tidningen. Kl 09 var jag och barnen ute och skottade i en timme men jag är rädd att det kommer ändå mer så jag ntar att vi får ge oss ut en eller 2 gånger till i dag. Jag är mer än trött på snön nu, längtar efter de första vår blommorna och solens värmande sken, gö inte ni det?



Visst ser det härligt ut med tussilago!

Daniel är fortfarande sjuk, han är faktiskt sämre. Högfeber och så ont i halsen att han inte kan svälja. Han har fått en tid till jourcentralen kl 12:40. Tack vare snön och att Daniel är sjuk så blir det en hel del ändrade planer. I dag skulle vi på dop kl 14. Tanken från början var att Matida skulle sova hos farmor och att Amanda och Oscar skulle följa med på dopet. Nu där det är så mycket snö vågar sig ingen ut på vägarna så Matilda blir hemma och jag ska försöka ta med alla tre barnen till dopet medans Daniel är på jourcentralen (stackarn). Får väl se om jag och de överlever ( de har ju en tendens att inte vilja vara stilla mer än 2 min). En dop present var jag i alla fall smart nog att införskaffa i onsdags men jag glömde ett kort så jag får väl konstruera ett själv:).

I morgon ska jag jobba 7-15 men som det ser ut nu har jag ingen barnvakt! Kanske får jag ta vård av barn. Hoppas jag slipper det men vad ska jag göra om jag inte hittar någon som vill passa tre barn?
Är det någon som vet hur det funkar med f-kassan? jag tänker på att det är söndag i morgon. Daniel är ju hemma men kan ju inte ta hand om barnen med 40 graders feber?

Ja snö och sjukdomar stller till det en del men som jag brukar säga det ordnar sig och det är bara att bita i hop!

Blev dock lite arg när jag kom in efter snöskottningen och var helt svettig. Daniel kläcker ur sig att jag måste ta en piasavakvast och ta bort snö från växt huset annars rasara det! Såg i mitt huvud hur jag försöker komma fram till det efter som det är en sån vall med snö så det räcker mig till midjan. Fast det är klart att jag ska försöka lösa det men jag blev bara så trött och lite arg för tillfället när han sa det.

För att försöka se något positivt med snön så kanske jag tappar ett kilo eller två av all snöskottning eller vad tror ni (´hahaha).

Nej nu ska jag väl ta tjuren vid hornen och göra oss i ordning vi måste väl få i oss lite lunch också innan vi ger oss i väg. Meddelar hur allt gått senare!
ha en bra lördag och hoppas ni kommer ut:)


Kommentarer
Postat av: Zandra

Oj, oj, låter som om ni får en hel del... Blåser det också? Tog du ner snön från taket? Och jag förstår dig helt om du blev arg... Öven fast han kanske har rätt, men det är jobbigt det man redan har gjort! Jag hoppas att det gick bra på dopet!

2010-02-20 @ 16:10:02
URL: http://zlindholm.blogg.se/
Postat av: [FOTOBLOGG] Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppas att Daniel kryar på sig snart, ta hand om din familj och hälsa honom att han får krya på sig!

Kramis!!

2010-02-21 @ 00:34:41
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0