Speciella dagar

Det är många som fyller år nu.
I fredags blev Daniels farmor 85 så då var vi där på lite kalas. I lördags fyllde Älvin och Vilda ett år! Dit åkte vi inte eftersom det är en bit men vi hade turen att vara hos dem ett tag innan de fyllde så vi firade dem lite då! 2 helt underbara barn. De är vekligen härliga. Mina barn leker numera att de är Vildas och Älvins föräldrar och de pysslar så med barnen. Roligt.

I går fyllde min svägerska år som också är mamma till dessa 2 helt underbara barn. Jag hoppas hon hade en underbar dag i värmen.

i dag fyller jag år. Barnen skulle göra frukost till mig men efter 5 min  hörde jag hur Oscar skrek hämta papper Matilda. Sen kom han och talade om att de skulle göra tomtegröt. Jag gick upp och gissa om jag smålog när jag fick se hela spisen och golvet fullt att klibbig tomtegröt. De ville i alla fall göra frukost till mig och det är de som räkna tycker jag.

Har förberett lite för lunchen då min mamma och Bo kommer. Det blir kyckling och tacoo paj med grönsallad och sen en eftterrätt

Midsommartårta

(bild från ica.se)

Den består av en mandelmassa botten med Lemoncurde och jordgubbar på. Har inte smakat den tidigare men visst ser den god ut.

I eftermiddag kommer pappa, svärmor och framåt kvällen kommer syster yster med familj. Ska bli kul. Har allt gjort en vanlig jordgubbstårta också.

Hur firar ni era födelsedagar? Eller har ni slutat fira sen ni blev vuxna.?
När jag var liten kom alltid mamma, mormor och syster in med en frukostbricka och sjöng för glatta livet. Oftaast sjöng de olika låtar. Mormor brukade sjunga med en enkel tulipan medan mamma och syster sjöng Vi gratulerar. Frukost brickan bestod av varmchocklad, ostsmörgås och en ros. Jag minns än hur man väntade med spänning på att de skulle komma och hur man låtsades sova när de väl kom. Det vaar lika spännande att få göra frukostbrickan till syster eller mamma då det gällde att vara tyst så de inte vaknade. Ja det var en härlig tradition och jag tror jag var 20 år sista gången jag fick min frukost bricka.

Vädret är fortfarande hett. 25.2 grader hade vi ute kl 08 i morse och 27,9 inne. Kanske får vi duka under björken i dag där det är skugga vi får se.
Ha en bra dag allihop
kram


Kommentarer
Postat av: Annika

Grattis på födelse dagen.Vilka gulliga barn ni har,kan se dom framför mig när dom håller på att fixa frukosten..kram

2010-07-13 @ 12:02:26
Postat av: monica

Grattis på födelsedagen!! Iår sa jag till om att jag inte ville ha några prsenter på min födelsedag o sen firade vi inte så värst mycket. Nästa år blir det storkalas för hela familjen. Min svåger fyller 40, mamma 60, jag 30...

2010-07-13 @ 16:14:03
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

GRATTIS på din dag gumman!!!



Hurra hurra hurra för dig!!!



Stor kram Carro

2010-07-13 @ 21:51:41
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Sofia Lans

Hej vännen, grattis på din födelsedag. Vi har alla födelsedagar i augusti i stället...så vår tid kommer!

2010-07-14 @ 06:03:10
Postat av: Zara

Vilken härlig dag du fick!!

Det är så roligt att dem leker Vilda & Älvin :)

Snart ses vi igen!

Kram

2010-07-16 @ 10:03:24
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0