Ledsen kille..

I dag hände något som inte skulle hänt. Oscar skulle inskolas på skolan. Vi har varit på möte tidigare i våras på skolan och även fått en lapp med information om tider för inskolning mm. Jag har läst lappen och skrivit ned vilka dagar i almenackan. Har dock tolkat det som att de barn som redan var på dagis skulle gå i grupp med en dagis fröken upp till skolan och des om inte redan var där kulle lämnas på skolan. Strax före kl 09 hade dagis ringt till Daniel och frågat var han var. Då visade det sig att föräldrarna skulle varit med första gången. Daniel slänger sig i väg från jobbet och när han kommer till dagis sitter det en ensam kille och vänta,r alla hans kompisar har redan gått upp till skolan! Stackars min lille kille.
Som tur var har Daniel inte långt hem från jobbet och de blev bara en kvart sena. Allt gick bra när de väl kom fram till skolan.

Fröknarna har heller inte sagt något till oss. Så det känns lite konstigt att de inte sa något när Daniel lämnade barnen i morse tillexempel. Hur gör era dagis fröknar? Pratar de mycket med er?


Annars har dagen lunkat på med jobb, utvecklingssamtal och en kvällspromenad. Så nu viar stegräknaren på 9700 steg i dag hittils får se om det blir 300 till innan jag hoppar i bingen. 

Minneskortet det sitter där det sitter kan man säga det kommer vi aldrig få ut igen. Hade satt det på fel ställe:)
Så kan det gå.


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Åh stackars O! Men jag tycker att fröknarna borde ha sagt något? Så att det inte blir missförstånd? Det hade jag gjort om jag vore fröken :)



Kramis

2010-05-12 @ 00:01:18
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zara

Hej!! Ja dom borde verkligen ha sagt något! Bättre att vara övertdlig med sånt, det är ju så viktigt! Tyckte han det var spännande sedan då?

Kram

2010-05-12 @ 14:09:03
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Zandra

oh, vad fel det kan bli. hoppas allt gick bra. Ledsen att jag inte skrivit på länge

2010-05-13 @ 02:57:58
URL: http://zlindholm.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Hej!

Skönt att allt gick bra ändå men jag tycker ni ska ta upp det med fröknarna.Informationen borde ju komma från dem eller? Så är det på vårt dagis iaf

Kram kram Annelie

2010-05-16 @ 14:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0