10 000 kr och stegräknare

Ja ibland blir det dyrt. 10 000 kr har vi lagt denna månaden på reparation av bilar. Det är inte klokt men det var nödvändigt. Lämnade in andra bilen för en framvagnsinställning och vad händerr? Jo hela framvagnen är slut så det kostade 4000 kr att fixa. Första bilen gick på 6000 kr då kopplingen fastnade i golvet. Ja vad ska man säga? Det är bara att betala och se glad ut.

Stegränare.

Nästa vecka drar stegräknar tävlingen igång på jobbet. Har anmält mig och även införskaffat mig en ny stegräknare. Den är lite si så där må jag säga. När jag har den i midjan när jag har jeans så räknar den inte ett enda steg däremot går det bra när jag har arbetsbyxorna på mig. Den fungerar bra när jag sätter den på strumpan så det kör jag med sen vet jag inte om den är exakt men ganska i alla fall. Har i dag redan gått 4990 steg. Har gått med barnen till skolan och sen tog lillan och jag en promenad på 40 min runt igelstorp innan kjag lämnade henne på dagis och nu har jag gått hem för att krypa ned sängen eftersom jag ska jobba i natt.
Har även sprungit några vänder upp och ned då jag har kört 2 tvättmaskiner också. Får väl se om jag når 10 000 steg i dag. I går kom jag upp i 9654 st så det kändes bra
kram


Kommentarer
Postat av: Terése

Hej!

Usch, träligt med såna där utlägg - men nödvändigt antar jag.

Vad duktig du är som är med i stegräknar-tävlingen. Det är ju lite peppande att vara med, men jag är för lat...

Vi kanske ses på jobbet nästa vecka, jobbar inte mer denna vecka.

Ha det gott!

Kramar

2010-10-13 @ 20:31:15
URL: http://www.livetmedhammer.blogspot.com
Postat av: Sofia

Nu får vi försöka att gå ut och gå på lunchen, mitt mål är att komma upp i 100000 steg på en vecka, man får kämpa om man ska lyckas. Vi ses någon dag vännen.

2010-10-14 @ 08:31:15
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Go girl!! =) Det fixar ni!



Men vad tråkigt med pengarna, usch! Det är såna pengar man skulle vilja ha till något roligare =(

Kramisar!

2010-10-14 @ 22:54:56
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0