Dagarna som varit

I fredags begravdes min farmor. En begravning är alltid jobbig. Började gråta när vi gick in i kyrkan och slutade inte förrän vi kom in i församlingshemmet efteråt. Det var dock väldigt fint. Pappa hade ordnat någon som spelade trumpet och det var så fint. kändes ändå skönt att få ett avslut. Det var första gången jag såg min pappa gråta. Vi hade en präst som var jätte bra och det gjorde mycket.

Det känns på något sätt lite overkligt när man står utanför kyrkan och de hissar ned kistan. Tills man går fram och lägger ned en sista blomma.
Efter begravningen mötte Glenn upp här hemma hos mig och det var verkligen skönt att få en bamse kram och få prata lite. Han är min bästa vän och ett stort stöd.

Sen lämnade vi Matilda till Linn på bussen till Karlsborg då hon skulle sova hos farmor. Oscar, daniel och jag hade en myskväll med tända ljus, en film och lite godis.
I går morse åkte vi tre till scandinavium i Göteborg för att se Walking with Dinosours. En helt fantastisk föreställning. Oscar satt med ögon stopra som tefat och tittade. Tyvärr ade vi ingen kamera då vi inte införskaffat nya batterier till den. 
Efterföreställningen gick vi ut och åt. Hittade ett litet mysigt ställe som hade jätte god mat.
Sen bar det av hemmåt igen för att hämta upp lill tjejen som hade haft det jätte bra hos farmor..
Tjing


Kommentarer
Postat av: annika

ja begravningar är tuffa som sagt.Kan knappt eller inte gärna gå in i en kyrka efter dom som jag varit på. Det gör väldigt ont.Matilda har varit underbar o så rolig o så vill hon pussas massor.Hoppas du får en bra dag..kram

2009-10-11 @ 13:53:51
Postat av: Zandra Donarum

Låter som en fin avslutning på din farmors minne. Och det verkar som om ni hade det trevligt med dinosaurierna... hehe

2009-10-11 @ 14:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0