Att arbeta natt

Har jobbat i natt och ska gå på i natt igen. Vi börjar ju 21:30 och slutar 07:15 nästa morgon. Det är långa pass. Jämför med Volvo som börjar vi 23:40 och slutar vid 06:40. Jag gillar inte att arbeta nätter av fler anledningar: Jag kan inte sova på dagen (vaknar alltid första gången vid halvtolv), det blir ingen ordning med maten och jag blir svullen och gasig i magen, jag blir trött och grinig.

Alla är vi ju olika för en del passar natt arbetet perfekt. Så varför gör jag då nätter? Jo för det ingår i mitt jobb och jag är så illa tvungen helt enkelt. Som tur är har jag ju helt fantastiska arbetskompisar och de gör att det känns lite bättre med dessa nätter...


Nu till något helt annat. Gissa om jag blev irriterad på banken i dag. Jag snabbade mig ner till stan för att jag skulle in och fixa en kopia på min sjuksköterske legitimation (som jag har i bankfacket).eftersom jag måste skicka in det för att få ut min barnsjuksköterske examen.. När jag kommer dit så visar det sig att den stänger kl 15...
Vad är det för tider? Hur många är lediga mitt på dagen av oss som arbetar? De kunde väl i alla fall ha öppet till kl 17:( Nej ett strt minus till handelsbanken för det..


Annars har dagen rullart på. Daniel överraskade med en jätte god kyckling gryta i dag. MMMM samrrig värre var den vill jag lova. Han är duktig på att laga mat min gubbe:)

Ha en bra kväll allihop
kram


Kommentarer
Postat av: [FOTOBLOGG] Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag förstår vad du menar med nätterna :)

Jag kan inte heller sova så bra och det sliter på kroppen att hålla på att vända dygn hit och dit. Dessutom brukar min mage vara som en vulkan på morgonen. Haha :)



Ses i veckan! Jobbar fredag kväll :)



Kramar!

2010-02-15 @ 21:32:43
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zandra Donarum

Oh, vad jobbigt med natte tid. Synd att höra att ni måste. Och banker, ja här stänger alla banker kl 15! Men de har öppet till kl 18 på Torsdagar. Och de har öppet 3 timmar på lördag morgon. Så man måste passa in det då. Massa kramar Zandra

2010-02-15 @ 22:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0