Sista andetaget

I går 2 min över halv tolv så tog min farmor sitt sista andetag. Pappa ringde mig kl 08:00 och sa att han suttit hos farmor sedan kl 2 på natten. Jag sa att jag kommer så fort jag kan. Det tog lite tid då vi var i hökensås men det gick snabbt att få ihop hisvagnen. Kl 11:20 kom jag in till farmor. Pappa satt i en stol vid säng gaveln och hade tv:n på. Jag tog farmors hand smekte henne på kinden och pannan sen satte jag mig där och höll henne i handen. Till slut drog hon sitt sista andetag och jag vände mig till pappa och sa " jag tror det är slut nu".Jag är glad att jag hann fram samtidigt var det bland det värsta jag varit med om. Vi satt kvar en stund och tog fram de kläder vi tror att hon ville ha. Sen åkte vi till hennes bror och kusin. Efter det åkte vi ut och åt lite. Allt kändes så tomt men ändå skönt. Skönt för nu vet vi att hon inte har ont längre men tomt för nu finns hon inte längre!
Gråten kommer och går. Jag hoppas att jag kan minnas alla bra stunder med henne och att bilden av det sista andetaget bleknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0