Egenvård

              (Bild från goldenochvitt.blogspot.com)

Har precis duschat och använde då hemma gjord choklad skrubb. Hittade receptet i en tidning och kände att jag var tvungen att prova. jag har inte gjort lika fina burkar som på bilden men innehållet kändes underbart.
En härlig text innan receptet gjorde att jag inte kunde låta bli. Så här stod det

En aptitretande kroppsskrubb för choklad älskare. Kakao innehåller mängder med antioxidanter som håller huden ung. Sockret skrubbar bort döda hudceller & oljan vårdar och mjukar upp.


Så vad behöver man då och hur gör man? Jo följande behövs

3dl socker

1½dl olja raps eller sesam
2 msk kakao
1-2 tsk malen ingefära

Lägg allt i en skål och rör om. Häll sedan i det i en ren glasburk.
Den håller sig upp till ett år. Billig och väldigt skön på huden tyckte jag:)
Passade också på att slänga i en toning i håret så nu känner jag mig lite fräschare igen.


Värken i kroppen har jag kvar men jag har i alla fall ingen feber och det känns som att värken nu börjar att ge sig så vem vet i morgon kanske det är borta (man kan ju alltid hoppas).

nej mina vänner nu ska jag lägga mig och slappa lite framför tv:n
kram



Kommentarer
Postat av: Zandra

Låeter osm om du börjar må lite bättre!!! Vad skönt att det går åt rätt håll. Och jag måste medge att det låter rätt härligt. Ha en trevlig kväll. Kram

2010-02-26 @ 01:16:37
URL: http://zlindholm.blogg.se/
Postat av: [FOTOBLOGG] Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Attan att jag inte tål ingefära, hade varit skoj att prova!! :)



Jag gav "Chokladmassage" till min kompis Annisen i födelsedagspresent! Hon älskar också choklad :)



Kramisar!

2010-02-27 @ 19:06:02
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0