Vad hände?

I söndags blev jag yr i huvudet och illa mående. Efter en stund slutade min högra arm att fungera och blev kall. Seg som jag är tog det några timmar innan jag ringde 1177. De sa att jag genast skulle ringa 112 vilket jag gjorde. De ville skicka en ambulans men jag bad att få åka med min man in. Så han körde mig till min far som sen tog mig till sjukhuset eftersom Daniel tog hand om barnen som blev ledsna. Väl på sjukhuset ville inte heller benet fungera som jag ville. De misstänkte stroke!!!!

Jag fick göra dator tomografi som dock var ua och jag hamnade på stroke avdelningen där jag fick göra en del tester och undersökningar. Det positiva var att det inte var en stroke vilket givetvis är en lättnad. Jag är fortfarande svag i höger sida men nu går jag rätt bra och armen tränar jag. Allt tar lite längre tid och borsta tänderna och ta av Bh:n är en utmaning men det går. De vet inte vad det var, ett virus eller en neuromuskulär sjukdom är deras gissning. De sa till mig att de tror det är god artat och att jag ska vara återställd om 2 veckor blir det sämre eller inte blir bra så ska de göra en bredare utredning.  Så här är jag nu hemma och vilar och tränar.

kram alllihop


Kommentarer
Postat av: annika

Ja nu ska du bara ta det lugnt o vila.Du skrämde verkligen upp oss.kram

2011-06-30 @ 09:37:31
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Gumman då!! Det var ingen TIA då? Jag hoppas VERKLIGEN att du snart mår bättre! Säg till om du vill ta en fika eller ha besök!

Stor kram!!

2011-06-30 @ 12:47:48
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Anonym

Jag hoppas att du vilar upp dig nu. Och säg till om jag kan hjälpa dig på något sätt! Kram

2011-06-30 @ 13:18:33
Postat av: monica

Usch, vad otäckt det låter! Skönt att det inte var en stroke. Om du vill ha besök av en tjockis o Alicia nästa vecka så kommer vi gärna och försöker muntra upp dig!

2011-06-30 @ 17:28:54
Postat av: Zara

Usch vad orolig jag blev när mamma berättade detta! Jag visste ju ingenting eftersom vi inte var hemma! Nu måste du ta det försiktigt!! Lova det! Hoppas att det går över nu.

Kram!

2011-07-01 @ 21:00:22
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0