Julefrid

Tänk så mycket förväntningar och så mycket man har planerat inför julen och så är julafton över på bara en sekund (känns det som). Jag hoppas alla ni som läser här fick en fantastisk julafton.
Är så gald över att vi äntligen fick en vit jul:) Det känns som verklig jul när snön ligger helt vit över marken.

Vi började vår julafton kl ´06.10 när barnen vaknade. De sprang ned och tittade om tomten varit här och lämnat något under granen. De skrek av glädje och kom upp med varsitt paket. ( En tradition sedan jag var liten att man alltid fick ett litet paket på morgonen. Oscar fick gormitti gubbar och matilda en Fifi docka som sjung godnatt visor. Sen myste vi lite i sängen innan det blev en julfrukost med tomtegröt. Sen var det mycket förberedelser, Daniel städade, jag lagade omelett, skar prinskorvar, gjorde ägghalvor, skar upp sirapslimpa mm. Vid tio smet oscar och jag ut och satte upp 8 st tipspromenad frågor som jag fixat till barnen. Kl 10:30 kom min kusin och hennes kille och efter en stund kom de med en helt underbar nyhet! DE SKA HA BARN! Vilken härlig nyhet.
Vi drack lite glögg och Rebecka fixade såsen till köttbullarna. Sen droppade övrig släkt in en efter en totalt blev vi 16 st här över dagen. Det var Rebecka, Niklas, Daniel och jag som basade i köket. alla hade tagit med sig lite julmat var men vi var de som stod för logistiken så att allt blev varmt och kom fram på bordet. när alla tagit sig mat och satt sig kom Daniel på att vi glömt ta fram sillen, så den fick de ta på andra sittningen.
Sen hade vi lite lugnt min syster och hennes man tog med barnen ut i pulka backen och gick tips promenaden. vi andra fixade undan all disk. Sen berättade vi julevangeliet för barnen. Tycker det är kul om de vet varför vi firar jul så Emelie och jag satte barnen framför julkrubban vi har och så berättade vi vad som hände och varför vi firar jul.

Nog om detta till slut kom tomten och i år var det Emelies kille som fick dra sitt strå till stacken, han gjorde det jätte bra! Alla klappar delades ut på 5 min så det blev lite rörigt men barnen älskade det och vilka fina saker de fick:)

Givetvis glömde vi ta några kort så det kan jag inte bjuda på men jag tackar alla som firade jul med oss för att ni ville komma! sen tackar jag återigen för allt fint ni fixat  till barnen! Kläder, leksaker mm.Tack så hemskt mycket..
Ha en under bra juldag
kramis från mig och min familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0