Sirapslimpa

(bild tagen från www.matklubben.se )

I eftermiddag har barnen och jag bakat 4 st siraps limpor och de ser nästan ut som på bilden ovan.
Min mormor  bakade alltid siraps limpor till jul och det var det bästa jag visste. Tyvärr vet jag inte hennes recept men jag provade ett recept från matklubben.se på sirapslimpor från skärgården så får vi se hur de smakar.

Annars så har det varit en dag som alla andra med D-uppsats. Sitter hela dagarna och sliter vårat hår eftersom vi ännu inte förstått hur vi ska analysera våra svar och hela arbetet ska vara klart helt den 6 januari, Var inte långt i från tårarna i dag faktiskt känns som att vi aldrig kommer hinna och jag vill ju inte gärna vänta med att gå upp med den heller..

Barnen mår bra och jag kan bara tacka för att de finns i mitt liv. de får mig att må så bra. Matilda kom och viskade i mitt öra i dag "mamma jag har saknat dig". Då blir hela jag varm.

Daniel fick en positiv nyhet i dag som jag hoppas på, vill inte tala om vad riktigt än men det var i alla fall en väldigt positiv sak.
Hur har er dag varit då?
Kramisar från mig


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej vad jag beundrar dig du är fantastisk..Tänk vad du hinner göra mycket grejer ,både i hemmet med barnen o skolan .Ibland förstår jag inte hur du orkar,,Det kommer nog bli skönt för er allihop när ni far på semester..kram

2009-12-17 @ 21:01:10
Postat av: Zandra Donarum

Vad roligt att ni fick en bra nyhet! Och till slut kommer ni att få fram svaret på era problem med D-uppsattsen. Ledsen att det tar längre tid än vad ni hoppats på. Hoppas att brödet smakar gott. Kram

2009-12-18 @ 02:23:33
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Åh vad gott det ser ut! :)



Nu är jag tillbaka! Alla dina inlägg är markerade som lästa i Bloglovin så jag ser inte att du har skrivit något, men nu ser jag! Skumt! :)



Hoppas att du mår bra?! Har ni haft en fin vecka? Hoppas! :)



Jag mår bra, lite kall och frusen nu bara :)

Men ska inte klaga när man fått sol så mycket, och jag tog med den hem - fick ni någon sol idag?!



Kramis Carro

2009-12-18 @ 17:21:37
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0