Besviken

Hej

I dag skulle an gammal kompis till mig komma och hälsa på. Gjorde en paj med rabarber, jordgubbar och äpple i + vanilj sås som jag tänkte bjude på. Såg verkligen fram emot att träffa henne då vi faktiskt inte setts sen jag var på hennes 30-års fest. Så får jag ett sms om att de inte kan komma denna gången heller.. Det är tredje gången som de skulle kommit men inte kommer på grund av för mycket festande... Kan inte hjälpa att jag blir lite besviken, fast å andra sidan fick ju jag och Matilda kalasa på den goda pajen.. Tror ärligt talat inte att hon kommer att ta sig hit någon gång heller, även om jag hoppas det.

Annars har min höjd rädde man varit uppe på taket och målat men när han skulle stå på stegen och måla gavlarna gick det inte, som tur är har vi en hjälpsam granne som inte är höjdrädd som kunde hjälpa till. En annan granne kom över i går kväll med två barn sovsäckar som hennes barn växt ur och undrade om oscar och Matilda ville ha dem. Jätte fina sovsäckar. Så vi har tur som har fått så omtänksamma grannar.

Gårdagen bjöd på en utflykt till axvalla marknad där vi sprang på svärmor med familj. Barnen fick ballonger, lite godis och annat smått och gott samt att de fick åka lite karusell. Efter det blev det ett kvälls dopp i bassängen innan vi åt taccos på kvällen en riktigt härlig lördag.

.








 

Ha en bra dag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0