Husvagnen

I dag bär det av med husvagnen som Oscar har längtat. Efter många turer om vart vi ska åka så beslutade vi oss för att vi vill åka till kålmården. Både Amanda och Oscar vill ju åka till en djurpark så de får vad de önskar. Ska bli riktigt skönt att åka bara familjen och inte behöva ta hänsyn till någon annan. Kanske att Daniels morbror och fru möter oss i gränna för en tur till visingsö i slutet av veckan vilket vore kul annars ska det bara vara min familj. Känns som att vi behöver det faktiskt. Så i går packade jag ut det mesta i husvagnen. Tycker det är mysigt med husvagn och jag tror att barnen tycker det är roligt. Oscar lekte hela tiden i husvagnen medans jag packade in.




I går firade vi Margareta med blåbärspaj och vaniljsås. Min mamma kom också. När min mormor levde hade vi en tradition (då både hon jag och mamma heter Margaretha) att vi träffades och åt tårta för att fira. I dag blev det ingen tårta men traditionen att träffas finns fortfarande kvar och jag tänkte allt mycket på min mormor just i går.
Oscar följde med mormor hem han behövde nog få lite lugn och ro och det får han verkligen hos min mamma.
Amanda sov över hos en kompis så i går kväll var första gången sen vi fick Matilda som Daniel och jag satte oss i soffan med varsitt glasvin och bara pratade om allt och inget. Kändes riktigt bra har nog saknat det lite faktiskt att bara kunna sitta en kväll och mysa.
Nu kankse jag inte skriver på ett par dagar då vi är ute med husvagnen eftersom vi inte har något mobiltbedband!
Ha det gott
kram

Kommentarer
Postat av: annika

hej skönt att ni kom iväg på lite semester,kolmården blir nog roligt.Här är det full fart med alla barnen..kram

2009-07-21 @ 09:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0