Sovit

Vaknade kl kvart i två och tog ur öronpropparna (får lite ont i öronen av dem) sen somnade jag om till kl tio i tre. Skönt det är det längsta jag har sovit när jag jobbat natt. I natt fick vi verkligen arbeta, 5 personal och tretto barn som ska skötas...Jag hade fullt upp och första gången jag satte mig på en stol var kvart i två i natt!! Har dock otroliga arbetskompisar så natten kändes aldrig jobbig utan allt flöt på. Önskar bara att jag kunde få lite mer självförtroende när det gäller mig själv. Alltid när jag ska göra saker jag inte gjort på länge på jobbet blir jag osäker.. Även om jag gjort det förut så kommern en rädsla för att göra fel så att barnet skulle drabbas! Det är det som är det värsta med yrket skulle jag göra fel drabbar det barnet på något sätt... Så jag är nojig med att dubbelkolla mig själv när jag drar upp mediciner, hämtar mat, kopplar apparater mm. I natt bad jag min arbetskompis flera gånger dubbelkolla mig. Känns som att det är svårare på natten då man framåt små timmarna är rejält trött.. Ja ja natten gick bra och jag älskar mitt jobb denna oron över att det ska bli fel är ju positiv på ett sätt så det är väl bara att kämpa på.

Ska alddeles strax hämta mina små gullungar!! Saknade dem i natt! Oscar hade inte somnat när jag gick och han blir alltid lite ledsen när jag går! Jag hoppas hans finger är bättre i dag..
Nu är jag och barnen lediga i 2 dagar! ska bli skönt. Kanske hittar vi på något skoj...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Terése Hammer

Hej!

Verkar vara mycket att göra på jobbet. Var det tretton eller trettio barn?! Tretton antar jag;-) Hoppas allt är bra med dig. Själv ska jag ju verkligen inte klaga med det här vädret på semestern, underbart! Mycket bad blir det! Ha det gott!

Kram. Terése

2009-06-25 @ 17:46:18
URL: http://www.livetmedhammer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0