Barn som far illa

Tänk att det i vårat svenska samhälle finns så många barn som far illa. Barn som inte har någon trygghet i hemmet, barn som misshandlas, blir mobbade, understimulerade, käslomässigt avtrubbade mm. Det är verkligen hemskt. Behovet av kontakt familjer och familjehem är stort. Jag kan bara säga att är du intresserad av att kunna hjälpa barn anmäl ditt intresse till socialtjänsten i din kommun. Du/din familj kan göra en stor insats för ett barn kanske rent av förändra hela deras levnads villkor.

Var rädda om era barn, se till att ni tar er tid och lyssnar på dem, se till att finnas där när de söker tröst eller trygghet. Det är inte saker de behöver utan kärlek, gränser och respekt!

Så till lite annat.
När jag hämtade barnen på förskolan i dag så säger Oscar" mamma jag är lite nervös för jag vet ju inte hur man gör i skolan, vart man går och så" Stackarn . De måste ha pratat om skolan i dag på förskolan. jag förklarade för honom att innan han börjar i skolan ´kommer han få gå dit och se hur det ser ut, träffa de nya fröknarna som kommer att hjälpa honom. Jag tyckte verkligen synd om honom och mitt hjärta värkte..

Sen var vi på kalas hos min kusin. Sju sorters kakor och tårta gissa om det var uppskatat av barnen..
Daniel var itne med då han är med i föräldrarådet på förskolan och de hade möte i kväll..
Barnen var verkligene lugna och så himla mysiga i kväll..
nej nu ska jag förbereda för morgon dagen
Ha en bra kväll
Tjing

Kommentarer
Postat av: Terése

Tänkvärda och oerhört viktiga ord!!



Hoppas allt är bra med dig! När kommer du till jobbet nästa gång? Vi ska ha julfest med jobbet 26/11, på Residenset i Mariestad. Vore kul om du kunde komma :-)



Kram

2009-11-04 @ 22:52:36
URL: http://www.livetmedhammer.blogspot.com
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det är jättebra att du tar upp det! Det borde flera ha ögonen för - inte bara heltids utan tim-jobb. Eller jobb... att ställa upp och göra en god sak helt enkelt :) Det är underbart att det finns såna människor :D



Trivs du bra på praktiken?!



Kraaaaaam

2009-11-05 @ 00:28:21
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zandra Donarum

Ja, jag skulle så gärna göra något bra för något barn. Men i detta land är det inte samma regler alls. Antingen är man heltid foster föräldrar eller så är man inget alls! Finns inget som heter kontakt person! Helt otroligt! Men jag håller ju på att kolla upp det hela lite mer. Kram Zandra

2009-11-05 @ 01:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0