Föreläsning

Klicka för att visa "Executive Stress" result 14




I dag höll jag äntligen min föreläsning för åk 7 om stress. Jag säger äntligen för detta har varit ett stress moment för mig. De hade delat in klasserna i 3 gruper så jag fick hålla min föreläsning x 3. Första gruppen var otroliga och det gick jätte bra. Jag tror även att lärarna upplevde att jag fått med det viktigaste. Det tog ca 20 min och mitt i föreläsningen bad jag dem att skriva ned (var och en för sig) vad de blir stressade av och hur det känns i kroppen. Det var riktigt roligt men samtidigt lite depprimerande att se vad en del skrivit. En del var verkligen nervös för precis allt, att inte passa in, att pengarna skulle ta slut, att prata inför grupp, att inte ha kompisar mm. Dagen har varit väldigt givande för mig och jag hoppas att eleverna fick ut något av det. 

En annan rolig sak som hände i dag var att Glenn ringde och sa att han var i Skövde. Så direkt när jag slutade åkte jag och tog en fika med honom. det är verkligen så skönt att få prata med honom om allt och inget och det ska bli riktit könt att han och hans fru ska flytta till Strömstad i augusti för då hoppas jag att vi hinner träffas oftare. De är verkligen så himla gulliga. De hade köpt var sin julkalender till Oscar och Matilda som de ska få till December..

Hur har er dag varit då?
Kram           


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Härligt vännen! Skönt att höra att det gick bra - jag visste att du skulle fixa det! :)



Men jag är som du - nervös och sådär innan när man ska prata för folk, även för folk man känner, stå i centrum och ha fokus på sig. Jag gillar det inte :)



Kram på dig och trevlig helg!

2009-11-13 @ 17:04:22
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Annika

Visste att du skulle fixa det...kram

2009-11-13 @ 18:25:58
Postat av: Zandra Donarum

Vad roligt att det gick bra! Du måste hälsa Glenn. Och vad roligt att de gav barnen en liten present! Det är ju omtänksamnt... Ledsen att jag inget skickar till er i år. (Har abra inte råd, Min familj får inget heller)Kramiz

2009-11-13 @ 20:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0