Vilken eftermiddag

Har varit en sån där eftermiddag som man bara vill glömma. Oscar var på strids humör och retade och daskade till Matild. matilda i sin tur gjorde allt för att reta Oscar. Själv tappade jag humöret och blev riktigt arg vilket gjorde att Oscar blev annu argare och Matilda retades ännu mer.  Till slut borstade jag deras tänder och så la vi oss allihop, jag i mitten, och läste böcker. Sen fick de lägga sig fast klockan bara var tjugo i sju.
Såna här kvällar undrar man hur de orkar och hur jag ska orka! Vet att det är en period och att de testar men vissa dagar känns det tyngre än andra. Daniel har varit på jobbet en sväng och åkte därifrån till skolan så han har inte funnits och kunnat hjälpt tlll. Hoppas de sover ordentligt och att morgon dagen blir bättre.

Oscar har lite hosta av och till. Han äter mindre än vanligt och har legat på 37,5-38 grader i dag. Han tyckte det var tråkigt att vara hemma och grät över att han inte fick vara på dagis. Ska ta med honom till vårdcentralen i morgon så de får ta ett prov så att han inte har fått samma som Matilda hade för en vecka sedan.  
Skulle varit med på ett planerings möte i skolan i morgon inför fredagen då jag ska hålla en föreläsning för årskurs sju om stress. Får ringa och be dem maila mig vad de vill att jag ska ta upp samt hur dagen läggs upp så att jag vet hur länge jag ska mala på:)
Känner mig stressad över att hålla den föreläsningen. Så det hade verkligen underlättat att vara med på planeringsmötet. Vad ska jag ta upp? Kan ju inte gå in i detalj på allt för då tröttnar de snart. Har börjat på en power point så nu hoppas jag att det går att köra det i den salen jag ska vara... Ja det är inte lätt. Vad tycker ni är viktigast att jag får med? Kommentera gärna och ge mig tips. 
Kanske har någon av er hållt en föreläsning om stress!
Tjing så länge


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag tror att du kommer att fixa det jättebra! :)



Stress i den åldern är svårt, det känns som att det inte var ett så stort problem när vi var i den åldern? Mer än när man bor i storstäderna och alla ideal och sånt som finns som kan stressa....



Jag önskar att jag kunde hjälpt dig!



Kram på dig!

2009-11-09 @ 21:19:46
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag tror att du kommer att fixa det jättebra! :)



Stress i den åldern är svårt, det känns som att det inte var ett så stort problem när vi var i den åldern? Mer än när man bor i storstäderna och alla ideal och sånt som finns som kan stressa....



Jag önskar att jag kunde hjälpt dig!



Kram på dig!

2009-11-09 @ 21:20:14
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zandra Donarum

hmm det är ett svårt ämne, och jag har inget gjort inom det området. Ledsen att jag inte kan hjälpa. Hoppas din morgon dag blir bättre.

2009-11-10 @ 01:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0