Cell prov

Kom precis hem efter att ha varit och lämnat cell prov. Jag brukar inte ha ont av det, visst det är inget jag längtar efter men det brukar gå rätt bra. I dag var det en underläkare med för att lära sig och det har aldrig gjort så ont. Jag har hög smärt gräns men i dag fick jag be henne sluta för det gjorde verkligen jätte ont.
Har full förståelse för att hon behöver lära sig så hon fick försöka igen och med barnmorskans hjälp gick det mycket bättre..

Annars har min dag varit bra. Jag storm trivs på praktiken. det är verkligen något helt annat än på kuvösen. Jag får skoja och busa med barnen här det kan jag ju inte på kuvösen. Sen är det en helt annan utmaning här tycker jag då det inte alltid är så lätt att få barnen att gå med på att sätta den där nålen eller ta det där provet.
Jag får trixa och spela apa men det passar nog mig ganska bra:)

Har börjat lite grann med uppgifterna jag har och även om jag inte har helt klart för mig hur jag ska lägga upp det så tror jag att de är ganska roliga.

En uppgift är med hjälp av en metod som heter Guided Imagery hjälpa barnet att tänka på annat medans man sätter en nål eller så. Det är smärtlindrande och enligt flera studier blir barnen hjälpta av metoden. Jag tycker verkligen det är bra att det finns hjälp som inte bygger på mediciner för det får de i sig så  mycket ändå.

Har dock gjort denna uppgiften än eller snarare jag kom halv vägs med ett barn men sen fungerade det inte då hon inte ville. Så där får jag ta nya tag och se om det finns någon annan som vill drömma sig bort lite med min hjälp!
Nej nu ska jag snart hämta mina små änglar och ögonstenar..
Tjing så länge!



Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Men HEJ!!! :)



Nu hittade jag dig också, vad skoj! =)



Usch, cellprover är ingen höjdare du :( Hoppas att det inte gör alltför ont efteråt bara.



Du får inte lämna oss för "stora barn" nu bara - du måste vara kvar inne hos oss ;)



Jag skrev min C-uppsats om "Bemötande av barn inom sjukvård" med provtagning och sånt om du vill läsa :)



Kram kram från mig

2009-10-20 @ 17:59:37
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Zandra Donarum

Oj, cellprov, ja det var säkert inget bekvämnt! Men jag är så glad att höra att trivs så bra! Det låter lite mer som din personlighet. Det viktigaste är väl iallafall att du trivs och mår bra! Saknar dig. Massa kramar Zandra

2009-10-20 @ 18:39:06
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Bra det! :) Det är tomt utan dig nu när du är borta så länge, hoppas att vi får se dig snart :)

Kram C

2009-10-20 @ 19:06:13
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0