Helg

Nu är det helg. I dag åker Oscar och jag till Töreboda för att hjälpa pappa lite med farmors lägenhet.
Sen får vi se vad som händer vi har inget särskilt inplanerat.

i går var det dags för barnen att gå runt och ringa på "bus eller godis"! Vi fick inget besök men ifall vi skulle få det i dag så har vi laddat en skål med godis. oscar tycker det är spännande och det första han sa i morse var " mamma i dag kommer det otäcka gubbar och ringer på". Stor tjejen var ute i går och knackade dörr. De var utklädda till häxa och dj-len. De var verkligen fina och hade jätte roligt.

Vad tycker ni om att gå och knacka dörr? Själv tycker jag det har gått lite till överdrift. Råkade ut för ett par barn som sa att vi kan ta pengar om du inte har godis! Det tycker jag är lite fräckt. Jag brukar ha godis eller faktiskt frukt frukten är inte alltid så populär men jag tycker det är bra.
För några årsedan när Oscar var nyfödd och det var Hallowen så lyckades barnen skrämma mig rejält. Jag hade totalt glömt av vad det var för dag och kl var nio på kvällen och kolmörkt ute. Det ringde på dörren och när jag öppnade hoppade en kille med scream mask fram och sa bu! Jag blev så rädd så jag skrek till och sprang ned i källaren:) De måste haft jätte roligt åt mig.

Ha en bra dag
ting.

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Ha ha ha - Screammaskerna är ju äckliga ju :)



Jag tyckte att det var jätteskoj att gå runt och lussa när jag var liten, pengarna var roligast att få, man vart trött på clementiner, men nu skulle jag uppskatta frukt mer ;) Dock tål jag det inte ;)



Ha en härlig Alla-Helgona-Helg! :)



Kram Carro

2009-10-31 @ 13:20:29
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0