Standard vårdplaner i vården

Jag håller på att titta på standard vårdplaner i vården. Hittills har jag nästan bara sett fördelar med dem. Anser att det är nödvändigt med införande av dem speciellt nu när det är besparingar inom vården och personalen får hoppa mellan olika avdelningar. En standard vårdplan i sådana lägen skulle kvalitet säkra vården samt vara ett toppen verktyg för oss som arbetar.

Vad anser ni? Tyck till...

Annars har jag fått en knöl på armen efter vaccinationen. Den ömmar lite men inget som känns jätte mycket.
Har även beställt en julklapp till min kära mamma. Kan naturligtvis inte tala om vad det är men jag hoppas hon kommer tycka om det..

Nu till en tråkigare sak att tala om.. För ett tag sen skrev jag om min vikt och att jag skulle gå ned i vikt..
Än en gång har det falerat. jag har inte gått upp men heller inte gått ned. Dålig karaktär? Ja kanske. Det händer väldigt mycket i mitt liv och efter att jag gått en kurs i kognetiv beteende vetenskap så vet jag att jag äter när jag är stressad eller irriterad över saker som jag inte kan styra. Jag är fullt medveten om att min stora fälla är Ost smörgåsar. De är ju så lätta att göra i ordning när man har bråttom..

Så nu lämnar jag det lite och försöker ta tag i det från ett annat håll... Jag har inte gett upp utan jag ska komma ned i vikt. Min syster ska ha en stor eloge hon har tappat 12 kilo och är nu jätte fin och helt lagom i mina ögon.
Jag ska försöka ha henne som mål figur. Hon har också mycket omkring sig men har lyckats ändå.

Jag är väldigt dålig på att prioritera mig själv och det är nr ett som jag ska jobba med. Jag har så lätt för att ge efter på sådant som är viktigt för mig om det är någon annan som behöver något.. ett exempel är träningen. När jag går dit mår hela jag bra och jag älskar träningen. Ändå avbokar jag den ganska lätt om t ex Daniel tycker att jag ska göra det en annan dag för det passar honom bättre.. Jag menar inte att man aldrig ska kompromissa men jag får nog stå på mig lite mer så att alla förstår att det är viktigt för mig.. 
Oj det blev ett långt inlägg.. Nu ska jag snaart ha seminarium på nätet 
Tjing så länge
kram  

Kommentarer
Postat av: Terése

Tror absolt på standardvårdplaner. Om vi nu ska börja cirkulera mer är det nog ett måste, ett stöd för oss personal för att vi ska känna att vi ger patienten god vård och omvårdnad - dvs säkrare vård. Du kommer att göra ett jättebra jobb!



När du kommer tillbaka till 46:an, kan vi peppa varandra att gå ut och gå på lunchen. Jag är verkligen kass på det här med motion, och behöver komma igång.



Ha en bra helg!

Kramar

2009-10-23 @ 12:55:36
Postat av: zara

Säger det igen, stå på dig!

2009-10-23 @ 14:21:02
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag tycker att du är jättefin som du är! :)

Men jag vet också att man måste trivas med sig själv och att man måste ha mål att sträva efter, jag är likadan :) Det spelar ingen roll hur fin andra säger att man är när man inte mår bra i sig själv :)



SVP är ju jättebra, speciellt om man ska hoppa mellan avdelningarna och hjälpa till, då vet man vad som gäller. Det kan vara svårt att veta alla gånger annars :)



Stor kram från Carro

2009-10-23 @ 15:53:40
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0