Hökensås


Ska väl skriva om lite roliga saker som hänt i helgen också. I fredags åkte vi ut med husvagnen till Hökensås. Oscar han slängde sisg på cykeln med en gåång och gick knappt av den under hela helgen. Svärfar bjöd oss alla på middag på kvällen på restaurangen de har vid campingen. Barnen åt korv och hamburgare själv åt jag en super god pasta kyckling med sås vad Daniel åt kommer jag int i håg. Barnen skötte sig jätte bra på restaurangen. På lördagen gick vi i väg för att fiska. Oscar klev rakt ned i sumpen så han var dyngsur och full av svart illa luktande goja. Han blev jätte rädd, trode han skulle drunkna stackarn. Inga extra kläder hade vi heller med oss men som tur var var farfar och Carina snälla och gick hela vägen tillbaka och hämtade kläder och skor till honom medans jag torkade av honom med tvättlappar. Sen fick han låna en tröja av Matilda tills de kom tillbaka. Allt kompenserades sen avatt han fktiskt fick en regnbåge (tror jag det var). Både Oscar och Matilda var mäkta imponerade när farfar slog ihjäl den och tog bort fiskkroken, själv höll jag på att spy. Matilda skulle mata stackars fisken med sin smörgås. Sen bar det av hemmåt för att grilla och självklart grillade vi även fisken! Ganska god faktiskt.

På söndagen var det dax för Oscar att börja simskolan igen. Mormor och Bo var med honom och jag mötte upp dem vid badhuset då han prompt ville att jag skulle vara med. Han var jätte duktig min lilla kille. Efter ca20 min frös han så han var alldeles blå om läpparna så då fick han komma upp och vira in sig i en handduk. Han tyckte faktsitk det var roligt i går. När vi väl kom hem så tog jag en temp på honom eftersom jag tyckte att han var lite varm och mycket riktigt 39,2 i temp Så det blev alvedon och glass. I natt steg tempen trots alvedon och Ipren till 40,3. Så i dag är det bara jag och Oscar hemma. Matilda ville gå till dagis och eftersom inte hon är sjuk så fick hon gå.. lite mysigt att vara själv med Oscar också!

lite bilder









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0