Mamma, kvinna, fru, hushållerska och barnsjuksköterska

Hur ska man hinna med allting? Man ska vara mamma, kvinna fru och man ska arbeta/plugga. Som mamma ska man alltid vara förstående, lugn, tillrättavisande, fixa med kalas, lekar, skjutsa och var med på barnens aktiviteter mm, som kvinna ska man vara smal, vältränad och givetvis kvinnlig. Som fru ska man även vara hushållerska det innebär att man ska tvätta, laga mat, baka, städa, stryka, ha koll på barnens kläder vad de behöver nytt och inte. Utöver detta ska man göra karriär och helst jobba heltid..

Undrar ur alla andra mammor och fruar hinner! Lite gnäll så här på lördags morgonen. Misstolka mig inte jag älskar min familj men ibland känner jag att jag vill komma bort lite, bara få vara. Varför är allt så stressat? Man hinner ju inte med!

Nu till något roligare!

I går var vi inne och beställde en resa till Teneriffa för hela familjen. en vecka av sol, bad, bamseklubb och djurpark. Vi ska bo i en två rumslägenhet med markterass. Ska verkligen bli skönt..
Nej nu ska vi städa lite (Daniel har redan börjat) inför helgens kalas!
Ha en bra dag
tjing


Kommentarer
Postat av: annika

Hej du tar nog upp det ämne som alla kvinnor känner på samma vis..Åtminstone har jag gjort det att aldrig räcka till varken hemma eller på jobbet.Kan fortfarande känna att jag inte räcker till..Hoppas du får en bra dag trots städning mm..kram

2009-09-12 @ 09:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0