Tisdag morgon

Ännu en ny dag. I natt har jag knappt sovit efter kl 01:40 då Oscar kom in och la sig hos oss. Kunde inte somna utan låg och tänkte på en massa skit. kl 03:00 vaknade Matilda och behövde kissa vilket var jätte bra för hon sov faktiskt utan blöja i natt och döm om min förvåning när hon inte kissade ner sängen. Hon är duktig min lilla tjej. Sen la jag mig med matilda i Oscar säng för att få lite mer plats, då började hon sjunga ekorrn satt i granen. Jätte gulligt men inte kl 03:00 på natten. Kl 06:30 kom Oscar in till oss och skulle leka. Gissa om jag kände mig mör då!

Oscar är gullig i alla fall. Han sätter på kaffe till mig och går oftast ut och hämtar tidningen också. Så han är omtänksam.

Nu ska jag snart öppna böckerna inför tentan igen. Väntar också på lite mail från handledare och några andra personer som ska kika på vår frågenkät.

Har en skön tränings värk i dag och i kväll har jag tänkt gå och träna ett Core-pass på friskis och svettis. Ska bli skönt. Kan väl säga att jag nu börjat mitt nya liv vad det gäller mat och rörelse. Har gjort det många gånger men denna gången är det allvar. Hörde en person säga att en halvtimmes promenad om dagen och 3 timmars träning i veckan ska kroppen ha och kan man inte lägga ner den tiden så lär man få lägga den tiden på att gå till vådcentralen sen när kroppen inte mår bra. Han har rätt. Det är bara jag som kan bestämma över hur jag ska må. Kommer säkert att få några bakslag denna gången med men jag tänker inte ge mig nu. Vore väl skamligt om jag ska vara 32 år och gå omkring med en sån övervikt jag har. Jag  vill inte se ut som en fotomodell men jag vill ha en stark och fungerande kropp.

I går blev det Fisk i tomatsås med spenat och potatis till middag. Super gott var det och ganska lätt att göra. Daniel är ingen fisk männsika så han var väl måttligt förtjust men här får man äta vad som bjuds. 

Ja så har jag väl gnällt färdigt för nu 
Tjing  


Kommentarer
Postat av: Annika

vad gulliga dom är barnen..Linn jätte dålig feber ont i halsen ont i kroppen ,undrar om de är nya influensan....kram

2009-09-08 @ 10:09:59
Postat av: Zara

shit, kan han koka kaffe.. Är impad!

2009-09-08 @ 22:55:20
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0