Barnkalas

Snart fyller vår kille år och det börjar nalkas mot barnkalas. Han ville ha fiskedamm och lekar på sitt kalas.
Det svåra tycker jag är inbjudningarna. De är nu 25 barn i hans klass och 19 killar. En del väljer att bara bjuda killarna och en del bjuder både tjejer och killar. Jag har alltid tyckt att barnen ska få bjuda dem de vill.
Från skolan har de gått ut med information om att man inte får lämna inbjudningskorten i skolan om man inte bjuder alla vilket jag tycker är bra.

Frågade så Oscar vilka han ville bjuda och han radade upp 12 namn. Både tjejer och killar. Några från klassen men även några som var ett år yngre och även några andra kompisar. Så nu kör vi på det. Har gått runt och lämnat inbjudningskorten till de som bor byn och postar sen till några som bor utanför.
Hoppas nu att det blir bra.
Hur gör ni när era barn ska ha barnkalas?

I går lekte Oscar med en kompis efter att vi varit och kikat in min kusins lilla son som var gudomligt söt och ska heta Leo. Så mysigt att få hålla och lukta på honom.
Allt gick bra hos kompisen trots att de två grabbarna inte riktigt kompat så bra förut. De har mest kivats tidigare när de lekt men nu verkar de ha mognat lite båda två. Hoppas nu att det håller i sig det är ju kul med många vänner för barnen och än har inte Oscar någon jätte bästis.

Ha en bra dag
kram


Kommentarer
Postat av: Zandra Donarum

Bjudningar, ja, än så länge har jag bara bjudit in de personer de känner. Och vad roligt att höra att Oscar börjar få mer kompisar och att det går bra! Han kommer kanske att få en om några år. Jag hade ingen bästis förrän åk 2. (Var inte så när Marie innan dess). Så lugna dig, det kanske kommer. :-)

2010-09-01 @ 00:41:02
URL: http://zlindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0