God morgon

Börjar nu återkomma till det normala livet.
I måndags däremot var det som om hela min kropp protesetrade. Vaknade som vanligt med 38 i temp. Skulle in till vårdcentralen kl 10. jag kände mig lite konstig men tog bilen. Andningen var tung och pulsen jätte hög. Jag svettades och frös om vart annat. Fick stanna bilen en gång på vägen dit.
Väl framme var jag helt slut och det kändes som att jag knappt fick luft. En kompis som också var där hjälpte mig in till läkaren där de såg att min puls var skyhög och att svetten bara rann av mig. Höll på att svimma men fick ned huvudet mellan knäna i tid. Visade sig att jag hade en luftvägsinfektion orsakad av virus samt att lungorna inte var helt bra än. Min kompis sa åt mig på skarpen att inte köra hem så jag fick lift med henne. Tack för det.

Tror att min kropp var helt slut efter att ha haft feber konstant i tre och en halv vecka.
Väl hemma gjorde jag inget bara vilade. Spolade upp ett värmande massage bad och bara var.
Så denna veckan har jag bara ägnat åt mig själv. Jag har vilat, vilat och vilat. Petat i mig vitaminer och löst lite kors ord. Känner nu att orken kommer tillbaka och faktiskt har jag inte haft feber nu i går eller i dag utan legat på 37,2.

I går gick jag med barnen till skolan / dagiset för första gången i höst, har ju fått ta bilen den korta sträckan förut eftersom kroppen inte orkat. Kort sagt jag är på väg tillbaks. Känns skönt.
Kram


Kommentarer
Postat av: annika

hej vad glad jag blir att du börjar bli bättre.Har verkligen varit orolig för dig.kram

2010-08-28 @ 08:46:55
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Krya på dig ordentligt nu gumman så hoppas jag att vi kan ses nästa vecka sen för en fika nån dag!



Stor kram!

2010-08-29 @ 15:47:03
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0