Lite gnäll

Detta börjar bli en sjukdoms blogg och det känns så där men just nu är vi sjuka så det blir väl så.
Jag känner mig som om jag vore överkörd av tåget. Börjar kall svettas så fort jag plockar ur diska maskinen eller lagar mat. Är lite tung andad men har faktiskt kommit ned i min normala kropps temperatur i dag (d v s 36,8) har ju legat på 37,4- 38 grader hela veckan annars. Har även lite ont i halsen. Ska ringa till läkaren jag hade på infektion om en stund och höra vad hon säger.

Ja sen har vi ju min lilla kille. I går blev han jätte dålig. Precis efter att jag skrivit förra inlägget säger han " mamma jag har så ont i huvudet" och sen kräks han. Han hade precis fått flytande alvedon då han hade 39,5. Jag gav honom lite vatten och ipren men det kom upp det med. Då blev jag faktiskt orolig så jag tog med honom till jouren direkt fastän vi inte hade tid förrän kl 14. Han spydde även på vägen dit stackarn. På jouren var de jätte trevliga men de tog tepen i örat och den visade bara 38,5 så de avvaktade med alvedon. Han var rejält infekterad i vä öra men läkaren där ville att barnläkare skulle titta på honom så vi fick åka vidare till akuten. Där hade han 39,6 i temp igen och var helt slut. Han somnade på sängen där. Crp var dock bara 9 och urin provet var bra. Han har svullna körtlar men de sa att det är ett virus så det var bara att åka hem igen. På vägen hem stannade jag och köpte suppar efter som han kräks upp den flytande alvedonen samt en festis eftersom han var törstig. När vi kom hem kom festisen upp igen. Sen somnade han helt likblek i soffan. Stackarn. 

Tempen steg trots att han fått alvedon 2 timmar tidigare så nu hade han 40,0 det var bara att ge honom en ipren också. Sen ville han ha ett knäcke bröd men även det kom upp efter en stund. Kände mig rejält orolig vart ska det sluta. På kvällen hade han 39,5 och fick en alvedon igen. efter 40 min började han yra och prata i natt mössan tog då en temp igen mycket riktigt 40,2 så i med en ipren igen.  Sen har han haft så hög feber hela natten men nu på morgonen hade han bara 38,5.  Hoppas hoppas det vänder nu. Han har fått i sig 6 skedar fil som han inte fått upp än. 



Min lilla utslagna kille. 

Daniel har åkt och jobbat men har lovat att komma hem om jag känner att jag inte orkar)
Nu har jag gnällt färdigt. Hoppas ni får en bra dag 
kram  


Kommentarer
Postat av: Annika

Stackars lilla Oscar tänker på honom..Du gnäller inte utan berättar fös oss om hur ni har det..Frågade faktiskt Daniel igår om du inte skulle vara sjuk skriven ,du är ju inte bra än.Är orolig att du ska ta ut dig ..kram

2010-08-16 @ 08:24:37
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Lilla plutten då! Fy för att må så! Hoppas att han snart är piggare igen och att ni alla får må bra!

Massa kramar!

2010-08-17 @ 00:43:45
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0