Äntligen rätt

I går morse blev lill tjejen verkligen dålig. Trots alvedon och ipren så steg febern till 40,6 och hon bara skakade. Det gick så fort på bara några minuter så blev hon verkligen tagen. Åkte in till barnmottagningen. Nytt Crp visade på 137 och tempen var jättehög.



Så här tagen var mitt lilla hjärta:(

läkaren kom och sa direkt när hon såg mig att hon försökt ringa mig precis. Hon hade varit på en rönrgen rond på morgonen där det visat sig att den första som tittat på matildas röntgen bilder missat att det var en lunginflammation. Så hon hade lunginflammation redan i måndags men fick börja behandlingen i går. Inte konstigt att hon varit så dålig. Vi fick stanna kvar för lite dropp i går då hon inte druckit så mycket och fick givetvis börja med medicinen direkt.





Hon blev piggare efter droppet och mer alvedon och ipren. Mormor kom och var hos oss en stund (tack mamma)
vilket Matilda tyckte var jätte mysigt. När droppet gått in tog vi våra väskor och åkte hem. Nu när hon fått rätt hjälp mot lunginflammationen så ska hon pigga på sig så nu hoppas jag vi slipper fler sjukhusbesök.
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0