Hjärtat i halsgropen

I går var det dags för ridskolan igen. Det var Oscar som red och stora tjejen var med och ledde. Då det var bra väder så red de ute i terrängen. Oscar, svärmor, Linn, matilda och jag gick en bit efter. Rätt var det är ser jag bara hur Oscars häst rycker till och skuttar i väg och Oscar som faller av i farten. Såg ut som att hoven träffade honom i huvudet. Mitt hjärta åkte upp i halsgropen och jag skrek till Daniel som inte sett något att han trillade av. Daniel sprang fram ( medans jag tog ned matilda från min axlar). Som tur var så träffade inte hoven honom och det gick bra. Han var så modig, en minut efter satt han på hästen igen med tårar som rann och ett rivmärke på handen. Så rädd har jag inte varit på länge. Är så glad att det gick bra och att han vågade sig upp på hästen direkt.

I dag vaknade han och var törstig men sen började han att spy. maginfluensa? Vi får väl se. Daniel har åkt på trivsel resa med jobbet och kommer hem i morgon. Så vi ska vara hema ta det lugnt och hoppas på att det inte blir några mer kräkningar.

ha en bra dag
kram


Kommentarer
Postat av: annikia

Stackars liten,men vad duktig han var igår.Upp direkt på hästen .Jag är en mycket stolt farmor..kram

2010-05-27 @ 09:40:26
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Usch och fy vad läskigt, vad skönt att det gick bra!

Kramar

2010-05-30 @ 23:08:31
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0