Lördag morgon

Sitter nu här med datorn framför tv.n där tv spelet är på. Efter en rätt hektisk eftermiddag med alla barn så lugnade det sig frammåt kvällen. Matilda somnade redan kl 18 i Oscar säng så sen hade jag en mys kväll med de två större barnen. Daniel kom hem rätt tidigt kl 23:40 tror jag kl var. Nu ligger han och sover ut. Själv har jag gjort mina situps och lite arm övningar.
Kl 10:45 ska jag vara med Oscar på badhuset då simskolan för den här terminen drar i gång.
Ska bli kul målet för denna omgång är att de ska kunna simma 25 meter vid terminens slut. 

Kul med responsen på inlägget om kontakt med föredetta. Själv har jag haft lite kontakt med en av mina före detta via sms lite från och till men det har blivit mindre med åren. 

Nu till lite annat.
Har ni röstat ännu? Vad tycker ni om årets valdebatter? Måste säga att jag tycker det är ganska barnsligt för att inte säga att det i bland är på sandlåde nivå när de olika partiledarna sitter och hugger på varandra. 
Har nog inte bestämt mig än kanske blir det en blank röst i år vi får väl se. 

Man kan ju undra om någon av politikerna har levt ett vanligt liv med låglön, barn, konstiga arbets tider mm. Har de gjort det så verkar de ju faktiskt ha glömt bort det. För några årsedan sa en av våra politikter att " Vi får inte glömma de som är lågavlönade på 25 000 kr att de också måste gå runt i vardagen. Att jag inte smällde av. Där satt jag med flera års studier på högskollan och låg en bra bit under 25 000, och gör än för den delen. Vilken värld levde denna politiker i. De är så uppe i siffror om arbetslöshet, ekonomi mm att de glömmer människorna bakom allting. 

Vi får väl se på måndag vilka som tagit hem segern. 

Ha en bra dag allihop
kram
 


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för idag,underbar tårta som vanligt..kram

2010-09-18 @ 20:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0